Hvor skal mit SEO Fokus være?

I rigtigt mange tilfælde strander de gode intentioner om at arbejde med SEO ved spørgsmålet “Hvor skal mit fokus være?” Er det min hjemmesides metadata, Google My Business optegnelse, serverhastighed eller optimeret indhold som bør være mit fokus?

En rigtig god rettesnor er det websites størrelse. Har du et website på +2.000 sider, er der formentlig masser at hente ved at kigge på det tekniske. Er dit website mindre, er der oftest mest at hente ved at fokusere på at optimere dit websites indhold.

Generelt kan man sige at en webshop som fx benytter paginering og canonical-tags, potentielt har meget at hente på den tekniske del. For canonical-tags kan virkelig spænde ben for ens indhold og indekseringen af siderne.

Med blot +2.000 sider begynder det også at være vigtigt at tænke i crawlbudget: Er det de rigtige sider Google besøger og indekserer, og får Google set alle siderne? Det er også i denne størrelse af websites at det er absolut nødvendigt med et xml eller html sitemap.

Det er ekstremt vigtigt at få planlagt de rigtige tiltag, alt efter hvor ens udfordringer er. Og det kan være rigtigt svært at identificere problemet.

Har du brug for hjælp til hvor dit fokus skal være?

Udfyld formularen nedenfor, så tager jeg kontakt til dig - og hjælper dig med netop dit behov.

Leave this field blank